Як створити повноцінний бренд? Для цього недостатньо вигадати креативний логотип, унікальну назву чи слоган, який б'є в саме серденько.
Бренд — це сукупне і одночасне переплетіння характеристик, емоцій, асоціацій, уявлень і очікувань про продукт або послугу у свідомості клієнта. Бренд не може бути без фірмового стилю — візуального відображення суб'єкта господарювання. Його завдання — створити загальний образ, тобто картинку, яка запам’ятовується і продає.
У процесі розробки корпоративного стилю дизайнери і маркетологи працюють над створенням образу, який має сенс, намагаються включити в логотип, шрифт, колірну гамму бренду максимум асоціативної інформації про компанію. Зрозуміло, що фірмовий стиль має бути максимально пацієнтоорієнтованим (клієнтоорієнтованим): враховується стать і вік пацієнтів (клієнтів), їхні захоплення у повсякденному житті, професія і навіть географія проживання.
Фірмовий стиль (як візуальна обгортка підприємства) є лише частиною брендбуку, який, у свою чергу, дещо більший.
Брендбук
Усі без виключення складові частини бренду мають бути зафіксовані і зібрані в одному місці. Це — брендбук, який є по суті Біблією компанії. У тому числі, спираючись на цей документ, компанія розробляє та реалізує стратегічний план розвитку, вирішує, як позиціонувати себе на ринку і комунікувати з клієнтами, які маркетингові кроки робити і як їх реалізувати тощо.
Яка інформація має бути в брендбуці?
-
Опис цільової аудиторії компанії, абстраткна візуалізація і характеристики клієнтів.
-
Концепція бренду, що містить в собі основні цілі і корпоративні цінності.
-
Фірмовий стиль бренду.
-
Стратегія просування бренду (загальний опис рекламних стратегій, кампаній і можливих інтеграцій).
-
Логобук.
Брендбук — це фактично офіційний гайдлайн з управління брендом. Його не прийнято поширювати серед партнерів, клієнтів і колег по бізнесу. Навпаки — брендбук зберігають в таємниці як внутрішньокорпоративний документ і сумлінно оберігають від конкурентів.
Логобук
Логобук — це технічний документ, яким користуються дизайнери і поліграфісти, які працюють з брендом. Фактично — це паспорт бренду, в якому прописані усі особливості оформлення фірмового стилю.
Логобук має містити у собі детальну технічну інформацію про логотип, слоган, фірмові кольори і шрифти, описувати їх розташування на різних рекламних носіях.
Чи потрібен брендбук?
Часи, коли компанії було достатньо мати кривий логотип, сайт-вітання з дев'яностих і нашвидкуруч віджатий у продуктового магазину слоган, залишилися лише у пам'яті провідних маркетологів 20 століття. Підприємства та керівники, які себе поважають, серйозно підходять до цілей і стратегій, розробляють і втілюють свою філософію та дуже відповідально ставляться до формування корпоративного стилю.
Брендбук — це не тільки обличчя вашої компанії, але і її внутрішній зміст. Якщо ви ще не створили брендбук своєї компанії — ми готові у цьому допомогти!